Przywrócenie do pracy – Adwokat, Lublin

Bezprawne zwolnienie pracownika ze stosunku pracy nie jest wcale rzadko występującą sytuacją. Usługa przywrócenie do pracy adwokat Lublin proponowana przez kancelarię adwokacką Mariusza Janigi pozwala klientom uporać się z tą trudną sytuacją. Wsparcie doświadczonego prawnika to nieoceniona pomoc, która zwiększa szansę korzystającej z niej osoby na satysfakcjonujący finał sprawy.

Szukają Państwo doradztwa prawnego z zakresu: przywrócenie pracownika do pracy Lublin? Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszej kancelarii.

Przywrócenie pracownika do pracy Lublin – jak to zrobić?

W momencie, gdy rozwiązanie stosunku pracy nie jest zgodne z prawem – zwłaszcza w przypadku zwolnienia dyscyplinarnego, możliwe jest przywrócenie danego pracownika do pracy. Sytuacja taka nie jest jednak prosta – konieczne jest bowiem spełnienie kilku warunków. Tego typu sprawami, które jasno określone są przez prawo pracy, zajmuje się adwokat Lublin Mariusz Janiga. Posiadane przez niego wieloletnie doświadczenie okazuje się wyjątkowo pomocne na sali sądowej.

Zwolniona w sposób niezgodny z prawem osoba może wręcz żądać ponownego zatrudnienia na dane stanowisko w firmie. W niektórych przypadkach przysługuje jej również odpowiednio wysokie odszkodowanie. Pierwszy krokiem do tego, by odzyskać utraconą wcześniej pracę, jest złożenie odpowiedniego wniosku. Warunkiem koniecznym jest jednak, by został on zatwierdzony przez sąd. Sprawa sądowa musi się odbyć – sytuacje, gdy następuje przywrócenie do pracy pracownika jeszcze przed całą rozprawą, są niezwykle rzadkie. Wydanie prawomocnego wyroku to jedyne rozwiązanie umożliwiające przywrócenie do pracy.

Przywrócenie do pracy Lublin – jakie uprawnienia przysługują przywróconemu pracownikowi?

Przywrócenie do pracy zwolnionego wcześniej bezpodstawnie pracownika może być dla pracodawcy nie lada wyzwaniem. Przede wszystkim musi on zapewnić pracownikowi dokładnie takie samo wynagrodzenie oraz stanowisko, na którym pracował jeszcze przed zwolnieniem. Nie może on w żaden sposób zmniejszyć etatu czy zabrać jakąś część z wypłaty. Pogorszenie warunków pracy będzie bowiem złamaniem wyroku sądu, co jest niezgodne z prawem.

Obowiązki leżą również po stronie zatrudnianego na nowo pracownika. Musi on na przykład poinformować swojego pracodawcę, że jest gotów wrócić na swoje stanowisko w ciągu siedmiu dni od zapadnięcia prawomocnego wyroku. Jeżeli pracownik nie zdąży, wówczas pracodawca jest zwolniony z obowiązku zapewnienia mu dokładnie takich samych warunków pracy. Taka sytuacja możliwa jest jedynie wtedy, gdy pracownik sam nie dopilnuje terminu; jeśli został on przekroczony z uwagi na niezależne od zainteresowanego przyczyny, wówczas takie niedopatrzenie jest całkowicie usprawiedliwione.

Posiadanie po swojej stronie doświadczonego adwokata z pewnością ułatwi proces, jakim jest przywrócenie do pracy po niezgodnym z prawem zwolnieniu. Jeśli interesuje Państwa fachowa pomoc w tej kwestii, to serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Pełen zakres usług